Nutriţionistul vă răspunde

Sfaturi pentru un plan de nutritie

dieta_intrebare1

Intrebarea nr. 1: Care ar fi cele mai bune sfaturi pentru un plan de nutritie corect ? (Janos Levente)

Raspunsul nutritionistului:

Un plan corect nutritional trebuie sa tina cont de:

1. [highlight]Starea de sanatate actuala[/highlight], antecedentele medicale semnificative si un minim de analize de sange-: Hemoleucograma, glicemie, profil lipidic minimal (Colesterol total, HDL si LDL colesterol, trigliceride), profil hepatic minimal (TGO, TG, GGT), profil renal minimal (uree, creatinina, acid uric), calciu, magneziu, sideremie si TSH (functia tiroidiana)

2. [highlight]Preferintele dumneavoastra alimentare[/highlight], ritmul dumneavoastra de viata, obiceiurile alimentare – care pot fi identificate printr-un jurnal alimentar al unei saptamani obisnuite din viata dumneavoastra.

3. [highlight]Ce va doriti sa obtineti [/highlight]- de exemplu : cate kg va doriti sa slabiti si in cat timp, sau poate vreti sa invatati sa mancati sanatos si doar sa va mentineti greutatea mai usor, ori sa va ameliorati anumiti parametri biologici – colesterolul, trigliceridele, acidul uric, etc.

Elaborarea unui plan corect nutritional are 5 pasi care nu tin doar de nutritie, ci de un cumul de comportamente care trebuiesc  adoptate pe termen lung ca stil de viata:

1. Calcularea necesarului de calorii pe o zi si pe fiecare masa in parte astfel incat sa va atingeti tinta propusa in cel mai sanatos si corect mod, fara sa va puneti sanatatea in pericol si fara sa va infometati, pentru ca foamea arde muschii, nu grasimea. Nu tineti diete cu mai putin de 1000 calorii/zi nesupravegheate!

2. Organizarea celor 3 mese principale pe zi la intervale de timp regulate (Micul dejun pana la ora 10.00, Pranzul pana la 15.00, Cina nu mai tarziu de 20.00), eventual cu 1-2 gustari intermediare intre 2 mese care se departeaza foarte mult – si aici, atentie, nu ma refer la gustarea de noapte intre cina si mic dejun 🙂

3. Alegeri alimentare corecte pe fiecare masa in parte, astfel incat sa ne incadram atat in necesarul caloric cat si nutritiv pentru a nu ne pune in pericol sanatatea, ci dimpotriva, a o imbunatati, pentru a avea energie toata ziua si a nu suferi de foame.

4. Un plan minim de miscare zilnica – in functie de posibilitatile si preferintele dumneavoastra, de exemplu minim 30 minute de mers pe jos pe zi.

5. Hidratare corecta (minim 1.5 litri apa/zi) + suplimentare corecta conform necesarului zilnic de vitamine/ minerale sau tratament adecvat al afectiunilor concomitente.

Nutritionist Laura Ene, Medic KiloStop (https://fanbranza.ro/cartea-de-vizita-a-prietenului-nostru-nutritionist/)

laura_ene_2

22.12.2014 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × 4 =